+90 (392) 2274747 - 2283181
Dairemizle sözleşmeli olan eczane listesi ve optik mağaza listesi
ANASAYFA
HABERLER
Mayıs 2025 - Aralık 2025 Arasında Uygulanacak Prim Desteği Hakkında
28 Mayıs 2025

17/2025 sayılı "Mayıs 2025 - Aralık 2025 Dönemi Kıbrıs Türk Sosyal Sigortalar Yasası Kapsamında Sigortalı Olanlara Uygulanacak Prim Desteği Hakkında Yasa Gücünde Kararname" ve 18/2025 sayılı "Mayıs 2025 - Aralık 2025 Dönemi Sosyal Güvenlik Yasası Kapsamında Sigortalı Olanlara Uygulanacak Prim Desteği Hakkında Yasa Gücünde Kararname", 15 Mayıs 2025 tarih ve 101 sayı ile Resmi Gazetede yayımlanmıştır. Söz konusu Yasa Gücünde Kararnameler çerçevesinde işverenlere verilecek prim desteği ile ilgili koşullar aşağıda belirtilmektedir:

  1. Prim desteği, Mayıs 2025 - Aralık 2025 döneminde 8 ay boyunca sağlanacaktır.
  2. Devlet bütçesinden, kendi özel yasalarına göre faaliyet gösteren bağımsız kuruluşlar (mesleki birlikler ve odalar hariç) ile diğer kamu kurum ve kuruluşlarında, özerk bütçelerden veya katma bütçeler ile döner sermayeli işyerlerinde, yabancı devletlere ait kamu kurum ve kuruluş niteliğindeki işyerleri, Devletin en az %10 hissesinin olduğu kuruluşlar, Devletin yönetiminde ve denetiminde olan kuruluşlar, marketler, market tedarikçileri (doğrudan üretim yapan tedarikçiler hariç), medikalciler, eczaneler, ecza depoları, benzinciler, gazcılar (tüp gaz dağıtımcıları hariç), bankalar, sigorta şirketleri, döviz büroları, finans şirketleri, bet ofisleri, casinolar, gece kulüpleri, anaokulları, ilköğretim ve orta öğretim kurumları, üniversiteler, gsm operatörleri, taş ocakları, internet sağlayıcıları, kooperatifler ve bunlara bağlı işletmeler, temizlik hizmetleri, özel güvenlik hizmetleri, ev hizmetleri ve Yerel İşgücü İstihdamının Desteklenmesi Tüzüğü uyarınca tam sosyal güvenlik desteği alan basın kuruluşları ile KKTC'de sosyal hizmet alanında faaliyet gösteren ve bu alanda KKTC Devletine hizmet veren sivil toplum kuruluşları için uygulanmaz.
  3. Önceki prim desteği Karanamelerinden yararlanmış olan işverenlerin yeniden başvuru yapmalarına gerek bulunmamakla birlikte mevcut kararnameler kapsamında prim borcu bakımından hak sahibi olup olmayacağı yeniden değerlendirilecek ve Dairemizin web sitesi kanalıyla yayınlanacaktır. Yeni faaliyete geçen ve prim desteği kapsamında olan işyerleri için başvurular Dairemizin web sitesi üzerinden yapılabilecektir.
  4. Daha önceki kararnamelerde kapsam dahilinde olan işyerleri, işbu kararnamelerden de yararlanmaya devam edeceklerdir. Ancak temizlik ve özel güvenlik sektöründeki işyerleri bu kararnamelerden yararlanamayacaktır.
  5. Bu kararnameler kapsamında olan işyerlerinde; KKTC vatandaşı kadın çalışanlar için çalışana ait hisse miktarın tümü, KKTC vatandaşı erkek çalışanlar için çalışana ait prim tutarına ilaveten, işveren hisse miktarının %20'sinin, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı ve yabancı ülke vatandaşı çalışanlar için çalışana ait hisse miktarına ilaveten işveren hisse miktarının %80'inin (tarım, hayvancılık, imalat, üretim ve otel sektörlerinde çalışanlar için %75'inin) sigortalıların prime esas kazanç tutarı üzerinden kesilip, en geç ilgili ayı takip eden ayın 15'ine kadar ödenmesi gerekmektedir.
  6. İşverenin bu kararnamelerden yararlanabilmesi için 22/1992 sayılı İş Yasası'nın 15'inci maddesi altında verilen duruşlar veya çalışanın yurtdışına çıktığını belgelemesi hallerinde verilen duruşlar hariç, 16 Mayıs 2025 - 31 Aralık 2025 döneminde (her iki tarih dahil) çalışanlarını durdurmaması koşuldur. Öte yandan çalışanın kendi isteği ile işten ayrılması halinde bu duruş işlemi işverenin prim desteği alması için engel teşkil etmeyecektir. Yukarıda belirtilen süreler içerisinde çalışanını durdurması halinde, işveren durdurduğu tarihten itibaren (duruş ayı dahil) prim desteğinden yararlanamaz.
  7. Bu Kararnameler kapsamında işverenlerin prim desteğinden faydalanabilmesi için işyeri sicil bazında tüm çalışanlarına ait tüm prim borçlarını ödemiş olması veya prim borcunu yapılandırmış olmaları ve bu yapılandırma kurallarına uymaları gerekmektedir.
  8. KKTC vatandaşı kadınlar, KKTC vatandaşı erkekler ve daimi ikamet izinli / çalışma izinli sigortalılar için uygulanacak indirim oranı farklı olacağından D1, D, E ve E1 bordrolarının ayrıştırılıp sunulması gerekmekedir. Bordrolar aşağıdaki şekilde düzenlenecektir:
    • D1 bordosu:
      • KKTC vatandaşı kadınlar -> Çalışan hissesi + %0 işveren hissesi
      • KKTC vatandaşı erkekler -> Çalışan hissesi + %20 işveren hissesi
      • Daimi ikamet izinli sigortalılar -> Çalışan hissesi + %80 işveren hissesi (tarım, hayvancılık, imalat, üretim ve otel sektörleri için %75 işveren hissesi)
    • D2 bordrosu:
      • Çalışma izinli sigortalılar -> Çalışan hissesi + %80 işveren hissesi (tarım, hayvancılık, imalat, üretim ve otel sektörleri için %75 işveren hissesi)
    • D bordrosu:
      • KKTC vatandaşı kadınlar -> Çalışan hissesi + %0 işveren hissesi)
      • KKTC vatandaşı erkekler -> Çalışan hissesi + %20 işveren hissesi)
      • Daimi ikamet izinli veya çalışma izinli sigortalılar -> Çalışan hissesi + %80 işveren hissesi (tarım, hayvancılık, imalat, üretim ve otel sektörleri için %75 işveren hissesi)
    • E / E1 bordrosu:
      • KKTC vatandaşı kadınlar -> Çalışan hissesi + %0 işveren hissesi)
      • KKTC vatandaşı erkekler -> Çalışan hissesi + %20 işveren hissesi)
      • Daimi ikamet izinli veya çalışma izinli sigortalılar -> Çalışan hissesi + %80 işveren hissesi (tarım, hayvancılık, imalat, üretim ve otel sektörleri için %75 işveren hissesi)
Aylık ve/veya gelir alanların 2024 yılı yoklama işlemleri hakkında önemli duyuru
29 Ekim 2024

Sosyal Sigortalar Dairesinden malüllük, yaşlılık, dulluk, yetimlik ve iş kazasından dolayı gelir alanların yoklama bildirgelerinin son teslim tarihi 20 Kasım 2024 tarihine uzatılmıştır.

Yoklamasını henüz yaptırmayan sigortalılarımızın, Dairemizin Bölge/Büro Amirliklerinden veya web sitemizin "Formlar" bölümünden temin edilecek ya da web sitemizden online olarak doldurulacak yoklama bildirgelerini, talep edilen belgelerle birlikte en geç 20 Kasım 2024 tarihine kadar Dairemizin Bölge/Büro Amirliklerine teslim etmeleri gerekmektedir.

Bu tarihe kadar yoklama bildirgelerini teslim etmeyen sigortalılarımızın Dairemiz tarafından ödenmekte olan aylık veya gelirleri Kasım ayı sonundan itibaren yoklama işlemleri yapılıncaya kadar durdurulacaktır.

Dairemiz tarafından ödenmekte olan ilaç bedellerine ilişkin duyuru
29 Ekim 2024

Ocak 2024 ayından itibaren Sosyal Sigortalar Dairesi yeni eczane sözleşmelerinin (EPS) imzalanması için özel eczanelere çağrıda bulunmaktadır.

Bu süreçte sigortalıların Sosyal Sigortalar Dairesi ile sözleşmesi olmayan özel eczanelerden indirimsiz olarak aldıkları ilaç bedelleri de, Daireye reçete, fatura ve makbuzla birlikte müracaat etmeleri halinde sigortalılara ödenmiştir.

Önceden serbest çalışan hekimler tarafından yazılan kronik veya akut reçeteler sözleşmeli eczanelerden indirimli olarak karşılanırken, yeni eczane sözleşmeleri uyarınca, Kamu Sağlık Kuruluşlarından yazılması halinde de sözleşmeli eczanelerden indirimli olarak karşılanabilmektedir.

01 Aralık 2024 tarihinden itibaren sigortalılarımız, serbest çalışan hekimler veya Kamu Sağlık Kuruluşları tarafından yazılan reçetelerle sözleşmeli özel eczanelerden indirimli olarak ilaçlarını alabilecektir. Sigortalılarımızın, sözleşmeli özel eczanelerden indirimli olarak alınan ilaç bedelleri için Daireye reçete, fatura ve makbuzla müracaat etmelerine gerek duyulmayacaktır.

Sigortalılarımızın, 01 Aralık 2024 tarihinden itibaren sözleşmesi bulunmayan özel eczanelerden ilaç alması halinde ise, Daireye reçete, fatura ve makbuzla müracaat etmiş olsalar dahi taraflarına ödeme yapılmayacaktır.

Sağlık Kurulu kararı ile ilaç alan sigortalılarımız ise kurul kararının ardından, serbest çalışan hekimler veya Kamu Sağlık Kuruluşları tarafından en fazla iki aylık olarak yazdıracakları reçetelere ait ilaçlarını sözleşmeli veya sözleşmesiz tüm özel eczanelerden fatura ve makbuz karşılığı temin ederek, ödenmek için Sosyal Sigortalar Dairesine reçete, fatura, makbuz ile birlikte müracaat edeceklerdir.

Sosyal Sigortalar Dairesi ile sözleşme imzalayan özel eczanelerin güncel listesi ssd.gov.ct.tr adresinde yayınlanmaktadır.

Sigortalılarımıza önemle duyurulur.

Yoklama Bildirgeleri Teslim Tarihi
27 Ağustos 2024

Sosyal Sigortalar Dairesinden malüllük, yaşlılık, dulluk, yetimlik ve iş kazasından dolayı gelir alanlara yönelik 3 Haziran 2024 tarihinde Dairemiz tarafından başlatılan yoklama işlemleri devam etmekte olup, Sosyal Sigortalar İdare Meclisi kararıyla yoklama bildirgelerinin son teslim tarihi 31 Ekim 2024 tarihine uzatılmıştır.

Yoklamasını henüz yaptırmayan sigortalılarımızın, Dairemizin Bölge/Büro Amirliklerinden veya web sitemizin "Formlar" bölümünden temin edilecek ya da web sitemizden online olarak doldurulacak yoklama bildirgelerini, talep edilen belgelerle birlikte en geç 31 Ekim 2024 tarihine kadar Dairemizin Bölge/Büro Amirliklerine teslim etmeleri gerekmektedir.

Dairemizden aylık ve/veya gelir alanlara önemle duyurulur.

Yoklama İşlemleri Başladı
3 Haziran 2024

Sosyal Sigortalar Dairesinden yaşlılık, malullük, dulluk ve yetimlik aylığı ile sürekli iş göremezlik geliri almakta olan sigortalılarımızın hayatta olduğuna ve aylık almaşartlarının devam ettiğine yönelik yoklama işlemleri 3 Haziran 2024 tarihinden itibaren başlamış olup 31 Ekim 2024 tarihinde sona erecektir. Sosyal Sigortalar Dairesinden aylık veya gelir almakta olan sigortalılarımızın Dairemizde kayıtlı adreslerinin güncel olmaması nedeniyle geçmiş yıllarda yoklama bildirgelerinin adreslerine ulaşmadığı gözlemlendiğinden, bu yıl yapılacak Yoklama işlemleri için sigortalılarımızn adreslerine yoklama bildirgeleri gönderilmeyecektir.

Bu yıl yapılacak yoklama işlemlerinde Sosyal Sigortalar Dairesi kayıtlarındaki sigortalı bilgilerinin güncellenmesini sağlamak adına yoklama bildirgesinin internet üzerinden doldurulması yöntemine geçilmiştir. ssd.gov.ct.tr/yoklama adresinden kimlik bilgileriyle giriş yaparak yoklama bildirgesini doldurabilecek sigortalılarımız, doldurulan yoklama bildirgesi imzalayıp, yetkili makamlardan onaylattıktan sonra talep edilen ek fiziksel belgelerle birlikte yoklamanın sona erdiği tarih olan 31 Ekim 2024 tarihine kadar Dairemize teslim edebilecektir.

Yoklama bildirgesini internet üzerinden dolduramayacak sigortalılarımız Sosyal Sigortalar Dairesi Şubelerinden veya “ssd.gov.ct.tr” adresinden temin edilecek yoklama bildirgesini doldurabilecek ve benzer şekilde imzalayıp, yetkili makamlardan onaylattıktan sonra talep edilen ek fiziksel belgelerle birlikte yoklamanın sona erdiği tarih olan 31 Ekim 2024 tarihine kadar Dairemize teslim edebilecektir.

Yoklama bildirgesini Dairemize şahsen getirip ispatı vücut yapacak olan Malullük / Yaşlılık aylığı veya Sürekli İş Göremezlik Geliri almakta olan sigortalılarımız için herhangi bir muhtar onayı gerekmeyecek, onay Daire memuru tarafından yapılacaktır.

Yoklama bildirgesini bir başka kişi aracılığıyla veya posta yoluyla Dairemize ulaştıracak Malullük / Yaşlılık aylığı veya Sürekli İş Göremezlik geliri almakta olan sigortalılarımız ile Dulluk / Yetimlik aylığı veya geliri almakta olan sigortalılarımızın yoklama bildirgelerini Bölge Muhtarı tarafından onaylatmaları gerekmektedir.

Yurtdışında ikamet etmekte olan sigortalılarımız tarafından doldurulan yoklama bildirgesi ile sunulacak diğer belgelerin KKTC Dış Temsilcilikleri tarafından tasdik edilmiş olması gerekmektedir. KKTC Dış Temsilciliklerinin bulunmadığı ülkelerde ise belgeler TC Büyükelçiliği / Başkonsolosluğu / Konsolosluğu tarafından tasdik edilmelidir.

Dairemizden aylık veya gelir almakta olan 90 yaş üzeri sigortalılarımızın yoklamaları bu yıl Ocak ayından itibaren Dairemiz müfettişleri tarafından bizzat ziyaret edilerek yapılmıştır. Yoklamaları Daire müfettişleri tarafından yapılmış olan 90 yaş üzeri sigortalılarımız için yeniden yoklama işlemi yapılmayacaktır. Kendilerine ulaşılamayan veya yurtdışında yaşayan 90 yaş üzeri sigortalılarımızın ise 31 Ekim 2024 tarihine kadar yoklama işlemlerini yaptırması gerekmektedir.

Yoklama bildirgelerini belirtilen süre içerisinde doğru ve eksiksiz olarak doldurup teslim etmeyen sigortalılarımızın aylıkları, işlemleri tamamlanıncaya kadar durdurulacaktır. Dairemizden aylık ve / veya gelir alan sigortalılarımıza önemle duyurulur.

Başvuru sayfasına gitmek için tıklayın.

Kamu ve serbest çalışan doktor reçeteleri hakkında yeni uygulama
25 Aralık 2023
Dairemiz sigortalıların daha sağlıklı ve sigortalıların menfaatlerine erişimlerini kolaylaştıracak yepyeni bir sistemi devreye almaya hazırlanmaktadır.

Sistemimizdeki değişiklik 2 temelde oluşturulmuştur.

a. Kamu sağlık hizmeti sunucularından alınmakta olan reçetelere yazılacak ilaçlar
b. Serbest çalışan doktorların reçetelerine yazılacak ilaçlar

1 Ocak 2024 tarihinden itibaren sigortalılarımızın geri ödemeleri ve indirimli ilaç alımları hususunda uygulama değişikliğine gidilecektir.

1. Önceden, sözleşmeli doktorlarımızın yazdığı ve eczanelerden indirimli şekilde alınan ilaçlarda uygulandığı gibi 1 Ocak 2024 tarihinden itibaren devlet hastanelerinde yazılan reçeteler de sözleşmeli eczanelerimizden doğrudan indirimli olarak sağlanabilecektir (Emekli sigortalılar KDV ve varsa muadil farkı, aktif sigortalı KDV, varsa muadil farkı ve ilaç bedelinin %20’sini ödemek sureti ile ilacını alacak). Böylelikle sigortalılarımız şube ve büro amirliklerimize herhangi bir başvuruda bulunma ihtiyacı olmaksızın ilaçtan doğan menfaatlerini kullanmış olacaktır.

2. Sigortalımızın, sözleşmeli olmayan bir eczaneden alınmış ilaçları için reçete, makbuz ve fatura ile 1/1/2024 öncesinde olduğu gibi Bölge ve Büro Amirliklerimize başvurusu halinde, iade bedeli sigortalının daireye beyan edilmiş banka hesabına, yasal mevzuat çerçevesinde aktarılacaktır.

3. 1 Ocak 2024 tarihinden itibaren sigortalılarımıza kronik rahatsızlıkları için gerek devlet hastanelerinde gerekse de özel doktorlar tarafından 6 aya kadar geçerli reçete yazdırılabilecek, her ay ilaç alabilmek için reçete yazdırılmasına gerek kalmadan ilaçlarını alabilme olanağı sağlanacaktır.

4. 40 Yaşından büyük olan sigortalılarımız ve geçindirmekle yükümlüleri için 1 ayda en fazla 8 kalem ilacı indirimli karşılanabilecektir. 40 Yaşından küçük sigortalılarımız kendisi ve geçindirmekle yükümlüleri için 1 ayda 4 kalem ilacı indirimli alabilecektir. Yukarıdaki haklarına ilaveten kronik hastalık olduğu doktor tarafından tanımlanmış ilaçlarda, 4 kalem; kurullu ilaçlarda ise kalem sayısına bakılmaksızın ilaçlarını indirimli ödeyebilecektir.

5. Dairemiz ile sözleşmeli olup olmadığına bakılmaksızın (Kamu doktorları mesai saatleri dışında HBYS reçetesi yazamaz) tüm doktorların reçetelerini karşılayacaktır.

6. Dairemizin online sistemi üzerinden reçete yazmak isteyen doktorlar, dairemize başvurmaları halinde online reçete yazma olanağına ücretsiz olarak erişebilecektir.

7. Teminata bağlanıp online reçete yazma olanağı kapatılan eczacılarımız Dairemize müracaat edip İdare Meclisinin uygun bulması halinde yeni sözleşme imzalanarak yeniden online reçete yazabileceklerdir.

8. Teminata bağlanıp online ve/veya manuel reçete yazma olanağı kapatılan Doktorlarımız ise Dairemize başvurarak İdare Meclisimizin onayı ile yeniden reçete yazabileceklerdir.

Tüm sigortalılarımız ile kamuoyunun bilgisini önemle rica ederiz.

Sosyal Sigortalar Dairesi Müdürlüğü
Eczacılardan Hizmet Alımı
15 Aralık 2023
Sosyal Sigortalar Dairesi, 16/1976 ve 73/2007 sayılı yasalar altında Hastalık Sigortası kapsamındaki sağlık yardımları ile ilgili mükellefiyetlerini yerine getirebilmek için, hizmet alımı ile eczacı çalıştıracaktır.

Dairemiz Eczacılık ve Zehirler Yasası altında yapılan eczacılık sınavını geçmiş ve Eczacılar Birliği üyesi olan eczacılardan hizmet alımı yapacaktır.

Aranan niteliklere sahip ve Dairemizde çalışmak isteyen eczacıların mesai saatleri içerisinde Müdürlüğümüze müracaat etmeleri gerekmektedir. Çalışma ücret ve koşulları taraflar arasında yapılacak görüşmeler neticesinde kararlaştırılacaktır.

İlgililere duyurulur.
Eczaneler ile ilgili duyuru
13 Ekim 2023
DUYURU

Sosyal Sigortalar Dairesi, 16/1976 ve 73/2007 sayılı yasalar altında Hastalık Sigortası kapsamındaki sağlık yardımları ile ilgili mükellefiyetlerini yerine getirebilmek için, serbest çalışan Doktorlar ve Eczacılar ile sözleşme imzalamaktadır. Dairemiz bu sözleşmeler ile sigortalı hastaların serbest çalışan sözleşmeli Doktorlar tarafından muayene edilmesi neticesinde yazılan reçetelerinin yine sözleşmeli Eczaneler aracılığı ile karşılanmasını sağlayarak, sigortalıların sağlık yardımı almasını, doktora ve ilaca erişimini kolaylaştırmayı hedeflemektedir. Son dönemde meydana gelen “Reçete Soruşturması” neticesinde sigortalıların Doktora ve/veya Eczanelerden hizmet alımına erişimde sıkıntı yaşanmaması için Sosyal Sigortalar Dairesi Sözleşmeli Doktor ve Eczane sayısını artırma yönünde adımlar atmaktadır. Dairemiz ile sözleşmesi bulunmayan (Kamu Doktorları hariç) tüm serbest çalışan Doktor ve Eczacılarımızı, sigortalı hastalarımızın tedavi ve ilaca erişimini kolaylaştırmak adına Dairemiz ile sözleşme imzalamaya davet ediyoruz.

Sosyal Sigortalar Dairesi Müdürlüğü
Duyuru
7 Eylül 2023
Bir süredir Sosyal Sigortalar Dairesi ile çalışan sözleşmeli doktorlar tarafından yazılan reçeteler ve Daire ile sözleşmeli serbest çalışan eczanelerden indirimli olarak alınan ilaçlarla ilgili Sosyal Sigortalar Dairesi’nin verdiği hizmetlerin durdurulduğu yönünde doğruluğu olmayan bilgiler sigortalılarımıza ve eczanelerimize ulaşmakta, Sosyal Sigortalar Dairesi personelimiz bu hususta çeşitli sorular ile karşı karşıya kalmaktadır. Sosyal Sigortalar Dairesi tarafından sigortalılarımıza yönelik sürdürülen hizmetler eksiksiz bir şekilde devam etmekte olup, sigortalılarımız tarafından bu türden asılsız bilgilere itibar edilmemesi önemle rica olunur.
Af Duyurusu
1 Haziran 2023
16/1976 Sayılı Kıbrıs Türk Sosyal Sigortalar Yasası ve 73/2007 Sayılı Sosyal Güvenlik Yasası tahtında 1 Ocak 2010 - 31 Mart 2023 tarihleri arasında biriken prim ve gecikme zammı borcu zamlarını, 24/2023 sayılı Kıbrıs Türk Sosyal Sigortalar (Değişiklik) Yasası’nın Geçici 21. maddesi ve 25/2023 sayılı Sosyal Güvenlik (Değişiklik) Yasası’nın Geçici 9. maddesi altında düzenlenen Gecikmiş Prim Borçları ve Gecikme Zamlarının Ödeme Planı ile İlgili Kurallar çerçevesinde ödemek isteyen işveren ve bağımsız çalışanların başvuru süresi 25 Mayıs 2023 tarihinden 26 Haziran 2023 tarihine kadar olacaktır.

Dairemize yasal süresi içerisinde başvuran ve müracaatları onaylanan sigortalılar, birikmiş prim borçları ve gecikme zamlarını tek seferde veya taksitli olarak ödeyebileceklerdir. Tek seferde ödemeyi tercih edenler tüm prim ve gecikme zamlarını, taksitli ödemeyi tercih edenler ise seçmiş oldukları ödeme planına göre ödemeleri gereken ön peşinatı 31 Temmuz 2023 tarihine kadar ödemek zorundadırlar.

16/1976 Sayılı Kıbrıs Türk Sosyal Sigortalar Yasasına eklenen Geçici 20. Madde ile 1 Ocak 2000 – 31 Aralık 2009 tarihleri arasındaki ve 73/2007 Sayılı Sosyal Güvenlik Yasası’na eklenen Geçici 8. Madde ile 1 Ocak 2008 – 31 Aralık 2009 tarihleri arasındaki prim ve gecikme zammı borçları, güncel basamak karşılığı üzerinden tahsil edilmeye başlanmıştır.

Af yasalarından faydalanmak isteyen sigortalıların 31 Aralık 1999 tarihine kadar olan borçlarının tümü ile 1976 Sayılı Kıbrıs Türk Sosyal Sigortalar Yasası altında 1 Ocak 2000 – 31 Aralık 2009 tarihleri arasındaki ve 73/2007 Sayılı Sosyal Güvenlik Yasası altında 1 Ocak 2008 – 31 Aralık 2009 tarihleri arasındaki borçlarının %90’ını ödemeleri koşuldur.

Tüm işveren ve bağımsız çalışan sigortalılara önemle duyurulur.